Inspirativní jídelníček č.2

30. března 2016 v 20:27 | Lucienne |  Eat/Food
Pomalu, ale jistě se nám blíží začátek dubna, tedy nejvyšší čas se sebou začít něco dělat. A kde jinde začít, než u dobrého, ale zdravého jídla? Tak jako jsem se já konečně odvážila dát výpověď v práci, odvažte se vy začít jíst zdravější jídla. A pokud jste již začali, nechte se inspirovat mými nápady!

Máme tady v pořádí druhý inspirativní jídelníček. Tentokráte trochu lépe propracovaný, narozdíl od toho prvního.

Snídaně: Jahodovo-banánové smoothie

V poslední době jsem si hodně zvykla na to "snídat" smoothie. Připravím si jej vždycky den předem a i když mě to překvapuje, docela mě zasytí, snídaně proběhne rychle a nemusím se ničím zdržovat.

Potřebujeme:
-jahody
-banán
-ovesné vločky
-vodu
-javorový sirup/med

Všechny ingredience dáme do mixéru. Vločky jsou tam proto, aby nás smoothie zasytilo, jelikož nahrazuje snídani. Je to vlastně taková trochu více tekutá ovesná kaše, ale velice, velice chutná!

Co se SVAČINY týče, volím ovocný salát, například z jablek a pomranče.

Oběd do KRABIČKY, zapečená rýže

Málokdy se stane, že bych obědvala doma. Většinou jím v práci nebo ve škole, ale bohužel ani v jedné budově není mikrovlnka, takže musím volit taková jídla, která budou dobrá i studená - v krabičce.

Potřebujeme:
-rýže (používám tu v pytlíku, normální se mi vždycky přilepí na hrnec a nejde to umýt)
-cuketa
-rajčata
-mozzarela light
-tymián

Rýži v pytlíku uvaříme. Já vařím tři pytlíky - pro mě a spolubydlící to vyjde každou na jeden oběd, večeři a kolikrát ještě na jeden oběd. Množštví samozřejmě záleží na vás.
Uvařenou rýži smícháme s cuketou (na tři pytlíky rýže jedna cuketa) třemi rajčaty (opět na tři pytlíky), tymiánem a nakrájenou mozzarelou. Pořádně promícháme v zapékací míse vyložené pečícím papírem a dáme do vyhřáté trouby na cca 170 stupňů, asi na 20-30 minut. Že je dílo hotové poznáte podle měkké cukety.

Co se týče SVAČINY Č.2, místo ovocného salátu volím zeleninový salát. Ideální je šopák!

Večeře - vajíčka na sto způsobů

Samozřejmě můžete dojíst rýži z oběda, ale pokud si ji chcete nechat na další den, vůbec se nestyďte za míchaná vajíčka. K míchaným vajíčkům si většinou dávám celožitnou housku namazanou trochou pomazánkového másla a plátkem sýra.

Když si tedy jídelníček shrneme:
Snídaně - Ovocné smoothie
Svačina - ovocný salát
Oběd - Zapečená rýže s cuketou
Svačina - Šopák
Večeře - Míchaná vejce

A abych nezapoměla, myslete na pitný režim :-)

Dobrou chuť, Vaše Lucienne!
 

Trošku štěstí

12. března 2016 v 22:11 | Lucienne |  Diary
Zdroje obrázků: weheartit.com

Občas to tak zkrátka je. Vlna optimismu z našeho života zmizí rychlostí tsunami a nám zbydou jen pochmurné dny a nálady. Nemám ráda taková období. Mluvím tady o čase, kdy se na nás sesype veliká hromada starostí a my z toho máme hlavu jak balvan a nemůžeme z toho ven. A pak nás rozčílí už jenom to, že se na nás někdo špatně podívá a nebo se na něco špatně zeptá. Bumho. Další hádka je na světě.

Ani nevím, jak k tomu došlo. Prostě toho najednou bylo hodně. Přijímačky. Problémy v práci. Přemýšlení o tom, jak tam skončím. Scio testy. Stres. Málo vidím přítele. Blbý počasí. Asi špatný hormony nebo co.

Snažila jsem se příjít na to, jak z toho bludného kruhu ven. Být v depresích, to mě moc nebaví. Takže tady pár rád pro vás, co to možná máte trochu podobně.

Domácí ovesné mléko

1. března 2016 v 21:04 | Lucienne |  Eat/Food
Mléko ovesné, makové, mandlové... Rostlinná mléka, která začínají být více a více populární, ovšem za ne příliš hezké ceny. Pokud si jej ale připravíme doma, náklady se výrazně sníží a je až směsné, jak je snadné si takové mléko připravit :-) V článku se jedná o můj postup přípravy, na internetu můžete najít spoustu dalších. Já, jelikož ve svém studentském bytě nemám ani váhu, ani nic, v čem bych si mohla odměřit mililitry, jsem mléko připravovala "hrníčkovou metodou".

Proč pít ovesné mléko?

Ovesné mléko je vysokým zdrojem minerálních látek - mluvíme tedy o zinku, mědi, železu, vápníku, draslíku, horčíku, křemíku a spousty dalších, které jsou našemu zdraví prospěšné. Jeho konzumace má příznivé účinky na nervový a travicí systém. Po všech stránkách je to prostě dokonalý nápoj, který je chutný a snadno připravitelný doma.

A co že na jeho výrobu budeme potřebovat?

  • vločky
  • vodu
Suroviny, které mám doma pořád a vsadím se, že většina z vás také.
V některých návodech se ovesné mléko připravuje tepelnou úpravou - já to tak však nedělám. Tím, že vločky uvaříme, z nich ztratíme všechny důležité vitamíny a minerály a my přece chceme pravý opak! Nemám zkušenosti s kupovaným ovesným mlékem, takže nemohu porovnat chutě. Ale věřím tomu, že tohle domací vám chutnat bude ;-)

Postup

Jdeme-li na to mou hrníčkovou metodou, neudeme potřebovat nic jiného než hrníček, mísu, síto a mixér. Do mísy si dáme jeden hrníček vloček, které zalijeme čtyřmi hrníčky vlažné vody. Je to tedy poměr 1:4 a je z toho cca třičtvtě litru mléka. Vločky můžete nechat odpočinout přes noc, ale v pohodě stačí nechat je tři hodiny.
Po minimálně třech hodinách vločky s vodou mixujeme tyčovým mixérem. Poté cedíme buď přes síto, nebo punčochu. Mléko nalijeme do nějaké nádoby a skladujeme v lednici. Vždy před použitím doporučuji promíchat, protože se na dně je usazenina, která vlastně tak nějak tvoří hustotu toho mléka. Lépe pochopíte, až to sami vyzkoušíte :D Vledničce vydrží 4-5 dní.

Z mléka jsou výborná smoothies a určitě jej můžete používat jako náhražku kravského mléka. Dejte vědět, jak vám chutnalo a co jste si z něj připravili.
Dobrou chuť, Vaše Lucienne
 


Rajčatová omáčka na těstoviny

15. února 2016 v 17:39 | Lucienne |  Eat/Food
Milovníky špaget najdeme všude. Je to oblíbený pokrm dospělých i dětí. Existuje nespočet omáček a receptů, jak takové špagety připravit. Přináším výbornou verzi velmi jednoduché rajčatové omáčky, kterou miluji jak já, tak můj přítel.

Budeme potřebovat:
1. Rajčátka - je jedno, jestli cherry, nebo normální.
2. Cuketa - přidáváme jen pokud chceme recept obzvláštnit. Omáčka bude moc dobrá i bez ní.
3. Zeleninový vývar - já používám kostku.
4. Bazalka - dávám sušenou, ale čerstvá by také určitě byla výborná.
5. Pár kapek sójové omáčky
6. Nějaké sladidlo
7. Olivový olej
8. Dva stroužky česneku

Postup receptu:
Česnek si nakrájíme na malé kousky a hodíme ho na rozpálený olivový olej.
Mezitím si nakrájíme rajčátka a cuketu. Až bude česnek trochu nahnědlý, vyndáme ho a na stejný olej přidáme rajčata s cuketou. Zeleninu podlijeme trouchou vývaru a necháme dusit. Po pár minutách (až bude zelenina měkká) přidáme bazalku - asi dvě lžičky. Můžete se stát, že nám omáčka moc zhoustne, takže můžeme ještě přilít vývar. Omáčku ochutnáme, podle kyselosti rajčat dosladíme a přidáme malinko sójové omáčky. Podáváme s těstovinami, nejlépe špagetami. Dobrou chuť! :-)

Inspirativní jídelníček č.1

9. února 2016 v 21:25 | Lucienne |  Eat/Food
Nečekaně, neohlášeně, po delší pauze, ale jsem zpět. Bez dlouhého vysvětlování bych se ráda vrátila k tématu a k tomu, co nás vlastně všechny zajímá. Doufejme, že již žádná pauza nebude :-)

Rozhodla jsem se připravovat něco jako inspirativní jídelníčky pro vás. Jednak mi to pomůže se stravovat správně a motivovat se k lepším výkonům a jednak to třeba pomůže vám, až budete hledat inspiraci

Snídaně:
Nastrouhané jablko s mrkví. Libovolné množství. Nezapomínejte na to, že snídaně je základ a měli byste toho sníst co nejvíce. Nebojte, vaše tělo má celý den na to, aby to zpracovalo ;-)

Svačina:
Jeden větší banán.

Oběd:
Dušená mrkev s celožitným bochánkem. (Recept co nevidět)

Svačina:
Jedna celá salátová okruka - oloupaná.

Večeře:
Celozrnné špagety s rajčatovou omáčkou. (Na recept se také můžete brzy těšit.)

Ano já vím, trochu strohý začátek, ale věřím tomu, že tentokrát mé blogování bude stát za to. Těším se na vás! :-)

Vysávač energie

10. listopadu 2015 v 20:00 | Lucienne |  Diary
Sedím na lavičce před budovou, kam chodím do práce a koukám se na hodinky. Ještě pět minut a musím tam jít. Nechci tam být ani o minutu dřív, něž musím. Jsem demotivovaná a unavená. Těším se, až bude večer a budu moct jít domu...

Tohle jsou mé každodenní pocity předtím, než mám jít do práce. Každý den ta stejná rutina, která mě nebaví a vysiluje mě. Celkově mě Praha začala tak nějak vysávat z posledních kousků energie. Jsem zvyklá na vesnici, na klid, ticho a v rámci možností na milý lidi, kteří se na mě usmějí a slušně pozdraví, když je potkám. Nechci fňukat a stěžovat si, na druhou stranu vím, že musím něco udělat se svým životem, abych předcházela takovýmto článkům.



Už se brzy stmívá, což mi kazí mé plány chodit po práci běhat, protože když přijdu v pět, je už tma. A ačkoli jsem si v Praze našla dobré místo na běhání, není osvětlené. Sbírám veškerou svou motivaci, abych se donutila vstávat ráno o něco dřív, abych mohla zdokonalovat svůj běh a vyčistit si aspoň trochu mysl.
Vím, že někteří z vás, co čtou můj blog, mají zkušenosti s fitky a různýmu centry na cvičení v Praze. Mohli byste mi poradit, kam chodit, za relativně slušné peníze? :-)

Aspoň s jídlem jsem tak nějak spokojená. Vařím si sama, nakupuju si sama, takže mám plně pod kontrolou, co jím, kdy to jím a mám z toho radost. Chtěla bych do svého života vtisknout nějaký nový směr, nějakou motivaci, která by mě plnila optimizmem a energií. Snad se mi brzy podaří ji najít. Začnu tím, že se budu zase více věnovat svému blogu a vám, co se dobroučkých receptů týče. Těším se na to. A časem určitě (tak jako vy všichni) dosáhnu cíle!

Cottage lívanečky

7. října 2015 v 14:00 | Lucienne |  Eat/Food


Lívanečky. Neznám nikoho, kdo by na ně ráno k snídani neměl chuť. Já ji měla dlouhou, opravdu dlouhou dobu. Tak jsem začala trochu štrachat po internetu a našla jsem recept, který zněl zajímavě.. Tak zajímavě, že jsem ho musela vyzkoušet, trochu si ho vylepšit, pochutnat si na něm a pak ho předat do mé finess kuchařky, kterou doufám začínáte využívat :-). Celkem mě překvapila kombinace cottage sýru a ovesných vloček, ale bylo to opravdu famózní.

Budeme potřebovat:
- Jedno balení cottage sýru - koupíte ho téměř všude do dvaceti korun. Můžete zvolit i variantu light, tedy se sníženým obsahem tuku, pokud ji preferujete.
- 1 banán
- 1 vejce
- Prášek do pečiva
- Skořici
- 160g ovesných vloček
- 40 ml mléka - je úplně na vás, jaké použijete. Já zůstvávám u kravské klasiky.
- Můžete přidat med, já nesladila, protože lívanečky se dost osladí banánem a potom ještě marmeládou, kterou dáme navrh.
- Marmeláda podle libosti, nebo můžete použít JABLEČNÉ PYRÉ, jehož recept jsme si ukazovali minule. S lívanci to byla opravdu lahoda ;-)

Začneme tím, že si ovesné vločky rozmixujeme na mouku. K ovesným vločkám přidáme všechny kstatní ingredience a mixujeme, dokud nám nevznikne těsto. V tuto chvíli by se vám hodila nepřilnavá pánvička, na kterou byste mohli lívanečky dělat. Já ji bohužel nemám, tak jsem je dělala na troše kokosového oleje. Pokud nemáte kokosový olej, doporučuji máslo.
...
Až budete dávat těsto na pánvičku, bude se vám dost lepit na lžíci. Mějte s tím trpělivost, opravdu se to vyplatí :-). Z tohoto množství těsta byste měli vytvořit kolem deseti lívanců. Opravdu doufám, že si pochutnáte jako já!

Novinky ze světa nestíhavců

6. října 2015 v 20:20 | Lucienne |  Diary
Zdravím vás všechny!
Konečně se našla ta správná a volná chvíle a já si našla čas na blog, na který každý den myslím. V Praze jsme konečně sehnali byt (aleluja), nicméně pořád s tím máme nějaké problémy, zkrátka nemůže proběhnout nic v klidu.

Jinak už nám začal podzim a s podzimem škola. V životě bych neřekla, že mě angličtina začne takhle bavit, že si sama dobrovolně přečtu knížku v angličtině a už vůbec jsem nečekala, že v Praze potkám tak parádní lidi :-) Podzim si užívám, mám ráda ty barvy všude okolo. Jak to máte vy, máte rádi podzim? Pouštíte draky, nebo něco takového? Slavíte Halloween? :-)
Teď ale už dost o mně a o podzimu, jdu připravit recept na výborné, zdravé lívanečky, zítra se můžete těšit!


Cvičíme s Kelly!

21. září 2015 v 19:08 | Lucienne |  Fitness
Bohužel již nastala ta situace, kterou jsem očekávala a na kterou jsem se těšila ze všeho nejmíň. Škola začala, Praha mi otevřela své dveře, ale ouhej, byt stále nenalezen. Z toho vyplývá, že musím denně čtyři hodiny sedět ve vlaku (jak už jsem vás jistě informovala). "Díky" tomu se docela zkracuje můj volný čas vůbec. Buď jsem ve škole, v práci a nebo ve vlaku. Takže jsem se chopila každého pohybu, který bych mohla vykonat ve volné chvíli. Vyběhnu v Praze všechny schody které vidím, jdu svižnou chůzí a když se nikdo nedívá, udělám si jen tak deset dřepů :D

Stejně pak ale přijedu domu a mám chuť se hýbat, po dvouhodinovém sezení ve vlaku. Čeká mě pak ale další stovka povinností, které musím stihnout a tak se snažím volit efetivní a přitom krátké cvičení. Proto jsem neuvěřitelně vděčná za videa od Kelly (zdali se to takhle píše). Nezaberou tolik času, ale je to makačka a já mám pocit, že pro svoje tělo udělám aspoň něco dobrého.

....

Můžete si vybrat ze širokého spektra videí. Všechny jsou super a většinou je to Cardio Workout without equipment, tedy bez veškerých pomůcek, což je zkrátka super. Ve videu je zahrnuta pauza na pití a závěrečné protáhování. Vím, že cvičit 30 a méně minut denně není žádná sláva, ale víte jak to je; lepší udělat nějaký workout, než žádný. Pokud máte více času, můžete dát workouty dva, ale to já už nestíhám a hlavně, není to tak lehké, jak se zdá :-) Takže, pokud jste ještě dneska necvičili a nemáte už moc času, DO THIS WORKOUT RIGHT NOW!



Domací jablečné pyré

16. září 2015 v 20:01 | Lucienne |  Eat/Food
Konečně trocha domácí pohody, kdy mám chvilku pro sebe, můžu vyzkoušet nové recepty a pak je předat vám, jež na ně netrpělivě čekáte. Dnešní recept se může hodit jako malá dopolední svačina, ale já ho hodlám přidávat do dalších receptů, které mám nachystané.
Nicméně, začíná podzim a také období podzimních jablek. Přítel mi jich pár přivezl z jejich zahrady a tak jsem začala přemýšlet, jak s nima naložím. Receptů jsem vymyslela dost a ráda bych začala s tím nejlehčím a nejzákladnějším. Jablečné pyré. O co vlastně jde? Můžete tomu říkat jablečná povidla, nebo přesnídávka, je to zkrátka taková hustější jablečná hmota. Jablečné pyré je absolutně nenáročné jídlo, ke kterému nepotřebujete ani čas stát u plotny, ani moc věcí.

Co budeme na tuhle pochutinu potřebovat?
Jablka - množství záleží čistě na vás, já jsem první pyré dělala jen ze dvou, abych zjistila pořádný postup
Vodu
Skořici
-můžute přídat i hřebíček, já ho nedávala
Med na oslazení

Jablka omyjeme, zbavíme šlupky a jádřince. Nakrájíme na čtvtky a dáme do hrnce. Přilejeme trochu vody - zhruba asi tak, aby jablka byla z jedné třetiny ponořená. S tou vodou je to individuální, já jsem v průběhu vaření vodu přilévala, protože se mi jablíčka začala přichytávat. Hrnec přikryjeme pokličkou a necháme jablka, aby se začala vařit. Zhruba po deseti minutách jablka změknou a když jimi zamíchate, začne se z nich stávat taková kaše. V této chvíli přidejte skořici (hřebíček) a vodu, je-li to nutné. Podle toho jak byla jablka kyselá nebo sladká doslaďte medem. Povařte jablka úplně na kaši a pak je ještě horká dejte do zavařovací sklenice. Tu poté otočte dnem vzhůru, aby se jablka zakonzervovala. Takhle vám vydrží až několik týdnů :-)

Tuhle mňaminu si můžete přidávat do osvených vloček, mazat si jí na chleba a nebo ji vužít jako přesnídávku...nebo si počkat na další recept, do kterého je budeme potřebovat :-) Dobrou chuť.


Ano, mé snažení o vlastní fotky (zejména k receptům) stále trvá.

Další články, které by tě mohly zajímat:
Pizza z ovesných vloček - fit recept

Kam dál