Názory

Diety a co si o nich myslím já

18. února 2015 v 17:50
Častěji a častěji se setkávám s novým trendem 21. století a to jsou diety. Diety na milon způsobů. Nutně neříkám, že každá je špatná, ale tak, jak některé holky dnes drží dietu..no, spíše si uškodí, než polepší. Funguje to totiž asi takhle;
,,Ahoj, jdeš s námi dneska na oběd?"
,,Ne, dnes nejdu, držím dietu..."

Dieta se v dnešní době drží asi tak, že se vůbec nejí. Holky vynechají snídani, k sváče si dají jablko nebo banán, oběd taky vynechají a k večeru už mají takový hlad, že buď snědí na co přijdou a nebo to prostě vydrží a totálně se zničí. Tuhle dietu nemá nikdo šanci vydržet a když už jo, silně to hraničí s anorexií. Mějte na paměti, že jíst se prostě musí a to i když chcete zhubnout. A nemusíte nutně držet nějaké diety, aby jste zhubli a udrželi si vysněnou váhu. Vždyť stačí si jen jídelníček upravit tak, aby vaše tělo příjmalo vše potřebné a zároveň zdravé, ale nic nadbytečné a přitom dodržovat pravidelný pohyb. Další důležitou a zásadní věcí je jíst pravidelně - 5x až 6x denně a dodržovat pitný režim - denně až 2 litry čisté vody.
A věřte mi, ta pravidelnost je opravdu důležitá.

ZAČNI SNÍDANÍ
Je veliká škoda, že docela dost lidí snídani ignoruje a přitom je to úplně to nejdůležitější jídlo z celého dne. Často slyším výmluvy jako "ráno nemám hlad" nebo "nemám na snídani čas". Před pár roky jsem mezi "nestíhavce" patřila taky. No, spíš jsem si chtěla co nejvíc přispat. Ale garantuji vám, že když si o těch 10 minut dřív přivstanete a dáte si opravdu dobrou a výživnou snídani, budete se cítit mnohem líp.
Na lačno byste měli vypít vlažnou vodu s citrónem. Ta skvěle nastartuje váš metabolismus a pomůže vašemu trávení. Pak už je to na vás a na vaší chuti. Můžete si dát vločky, na které jsem vám už pár RECEPTŮ dala. Pokud nemáte rádi vločky, můžete si dát žitný chleba, nebo vajíčko na jakkýkoli způsob. Snídaní opravdu nešetřete a pořádně se najezte.

CO SVAČINA?
Svačina by měla následovat asi tak dvě hodiny po snídani. A opravdu by MĚLA NÁSLEDOVAT. Nevynechávejte jí, je to další z pěti jídel, které byste si opravdu měli dát. Tady se otevírá prostor všem druhům ovoce, jogurty, musli tyčinky, namazaný žitný chleba apod. záleží na tom, jak budete hladový.

OBĚD
S obědem je to těžší v tom, že většina z nás chodí do jídelen, kde si zrovna nemůžeme vybírat, co sníme. Ale můžeme si vybrat, kolik toho sníme. Místo pěti knedlíků si dejte tři nebo když máte šanci si místo knedlíků dát rýži, dejte si jí. Ti z vás, kteří nejsou líní , si mohou oběd dělat do krabiček a nemusí chodit do jídelen. Aspoň jednou týdně byste si měli dát nějakou luštěninu. A co polévka, musím ji jíst? Polévky nemusíte sníst moc, ale vynechávat ji neni vůbec potřebné. Připraví vaše tělo na další jídlo a už vás trochu zasytí, takže toho potom nesníte tolik.


ODPOLEDNÍ SVAČINA
Zhruba ve 4 hodiny odpoledne by měla přijít další svačina. Tady je naopak otevřený prostor pro všechny druhy zelenin. Můžete si udělat zeleninový sálat, udělat si zeleninové smoothie apod.

VEČEŘE
Večeře už nemusí být žádné velké jídlo, ale něčím byste se zasytit měli, jinak pozdě v noci sníte na co přijdete. Udělejte si k večeři rýži s masem, těstoviny, zeleninový sálat, cokoli lehkého, co vám pujde dobře do žaludku. Večeřte nejdéle v 7 hodin večer. Dvě hodiny před spaním už byste neměli jíst vůbec nic.

TO SUM UP
Na závěr vás prosím, zamyslete se nad tím, jestli jíst zdravě a držet dietu opravdu znamená, nejíst nic (často se s takovým názorem totiž setkávám). Pokud vás honí mlsná a máte chutě na sladké, zobejte dýňová či slunečnicová semínka, rozinky, jezte víc ovoce a zeleniny... Na blog.cz se objevuje stále více blogerek, které drží naprosto nesmyslné diety a mě to začíná rvát srdce. Ony vlastně nedrží diety, ale půst. Jsou vyčerpané, naštvané, protože dieta nezabírá tak jak si představují a časem si sáhnout až na dno. A přitom je to zbytečné.
 
 

Reklama